Behaal uw doelstellingen voor het najaar 

met een doordacht communicatieplan

marketingcampagne pmg communicatie

Om een merk binnen de juiste context, via de juiste kanalen en op het juiste moment in contact te brengen met de juiste doelpubliek, biedt PMG het grootste vakkennisplatform en gepaste middelen voor het overbrengen van uw nieuwe producten, technieken en acties. Naast de gegarandeerde visibiliteit in de online magazines, verzamelt PMG systematisch leads die u dan, via een dedicated online magazine kan converteren naar GDPR-proof sales leads.

Uniek bereik via PMG: 360.000 kmo's

PMG is de enige vakmediagroep met een bereik tot 360.000 Belgische kmo’s. Van bouw tot retail. Van industrie tot food en alles er tussenin. PMG Business Solutions garandeert een optimaal bereik dankzij een selectie van 27 titels binnen 8 sectoren.

Construction: 144.772 online abonnees
Industry: 94.239 online abonnees
Retail: 47.824 online abonnees
Garden: 25.441 online abonnees
Food: 43.514 online abonnees
Fashion: 5.719 online abonnees
Events: 10.412 online abonnees
Mobility: 48.328 online abonnees

Bij marketingcampagnes is het telkens belangrijk meteen de juiste doelgroep te bereiken. Dankzij de interessesimulator van PMG stelt u een gerichte doelgroep samen die u nadien op verschillende manieren kunt bereiken.

Interne vernieuwingen

Om uw content eenvoudiger bij een nog groter publiek te krijgen, voerde PMG onlangs een aantal vernieuwingen uit.

Nieuwe vakbladen

PMG nam recent heel wat magazines over. Zo nam het Grafisch nieuws, Verpakking & Label en Communication & Media over van Roularta Media Group. Ook wist het magazines van Evolution Media aan zijn portefeuille toe te voegen:

magazines evolution media group

  • Catering & grootkeuken
  • Café & Bistro
  • Frituur & Snack
  • Food & Meat
  • Food Industrie 

Nieuwe communicatietools

Later dit jaar komen zowel de nieuwsbrieven als het digitale magazine in een nieuw jasje bij de lezer. Binnen PMG zijn er verschillende manieren om uw merk, boodschap of nieuw product tot bij de lezer te krijgen. Zo kunt u er sinds kort ook voor kiezen om enkel in de online publicatie van het printmagazine een advertentie te plaatsen. Tot voor kort kon dit enkel in de gedrukte printversie. Doordat u uw publicatie enkel online vertoont, bespaart u geld maar komt uw merk toch onder de aandacht. 

customer journey PMg

PMG vertelt uw verhaal

Bij het opstellen van een goed communicatieplan is het belangrijk om de customer journey in het achterhoofd te houden.

Oriëntatiefase

In de oriëntatiefase van de costumer journey ligt de focus op zichtbaarheid en naamsbekendheid. Het doel is om uw merk maximaal te communiceren en bekend te maken bij een zo breed mogelijk publiek, hetzij professionals die nu of in de toekomst mogelijk interesse kunnen hebben in uw merk of product. 

traffic unit pmg

Om die maximale communicatie te bereiken, kunt u inzetten op een traffic item in één van onze nieuwsbrieven. Het traffic item omvat een tekst, foto en link naar keuze en wordt gepubliceerd in de neutrale, gespecialiseerde context van onze online magazines. De link die u in deze traffic unit plaatst, leidt geïnteresseerden om naar de gewenste webpagina: een registratieformulier, een product- of evenementenpagina, whitepaper...

Consideratiefase

In de tweede fase, ook wel de consideratiefase genoemd, zijn prospects actief op zoek naar informatie die helpt bij het nemen van de juiste beslissing. In deze fase is het belangrijk om als merk online en binnen een betrouwbare en kwalitatieve context aanwezig te zijn met relevante content afgestemd op de noden van de prospect.

offline branded story pmg

Dit kunt u doen aan de hand van online of offline branded content. Hierbij helpt onze eigen redactie u met het schrijven van uw artikel waarin u een product of dienst uitlicht. Door dit artikel in een vakmagazine te publiceren, bereikt u meteen het juiste publiek om uw boodschap bij over te brengen.

Gaat het om een onderwerp dat meer uitleg vereist? Dan kunt u kiezen om dit te bespreken in een video. Deze video is multi-inzetbaar en kan via verschillende kanalen meermaals verspreid worden. Ook hiervoor kunt u rekenen op de expertise van PMG. Met het inhouse videoproductiebedrijf PVP creëert PMG uw video's.

Beslissingsfase

In de beslissingsfase komt het er op aan om de verzamelde prospects te converteren naar sales leads. Hierbij ligt de focus op maximale conversie door de prospects opnieuw aan te spreken en ze een onweerstaanbaar aanbod of unieke voordelen aan te bieden. 

Dit aanbod kan verlopen via een online dedicated magazine. Dedicated online magazines zijn een bijzonder performante manier om uw doelgroepenselectie gericht te benaderen.
Dit gepersonaliseerde, online magazine bevat enkel eigen content en kan zo perfect afgestemd worden op uw merk en de behoeften van uw doelgroep. De focus ligt hierbij op maximale conversie door relevante content en acties aan te bieden.

dedicated mailing

Het dedicated online magazine linkt naar bestaande merkgebonden content op uw eigen webplatform, branded content over uw merk of dienst op de PMG vakplatforms en neutrale redactionele content geproduceerd door de gespecialiseerde PMG vakredacteurs.

Care

Eens de prospect is omgezet in een klant is het belangrijk om deze aan uw merk en uw bedrijf te blijven binden. Volg klanten persoonlijk op, hou er een goede service na verkoop op na en blijf uw klanten geregeld informeren over de oplossingen die relevant kunnen zijn. 

Meer weten over

MARKETING & COMMUNICATIE
Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Rendevenement 

Rendevenement maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.